Hosszú idő eltelt az eyerim insider előző epizódja óta. Már hiányoltunk! Ha esetleg nem tudnád, hogy mi is az az eyerim insider, akkor olvasd el az első és a második részét az irodai sorozatnak és csak aztán folytasd ezzel a résszel.
Ezúttal rengeteg új embert kell bemutatnunk neked! A UX- (User experience=felhasználói élmény), a Pénzügyi- és a Logisztikai csapat tagjait. Mindegyiküktől kérdeztem egy-egy érdekes kérdést és a válaszok némelyike egészen illegálisan hangzik, de lehet csak túlzok. (Vagy nem?)
Bevallom, hogy sok dolog megváltozott az elmúlt 10 hónapban itt a eyerimnál, de az, hogy imádok bosszantó kérdéseket feltenni a munkatársaimnak örök. Nem lett volna semmi szórakoztató a cikkekben, ha ezeket a szép embereket csak unalmas kérdésekkel bombáztam volna. Fel kellett tennem legalább egy olyan kérdést, amiről mindannyian azt gondolhatták, hogy “UHH, ennek meg mi a fene értelme van?”. És imádtam! A zavaros arckifejezésektől addig a gondolatmenetig, hogy “ez hogy lehet egy létező munka”, minden másodpercét élveztem. Gyerünk, lássuk, hogy kit idegesítettem fel a legjobban.
(A bekezdés hossza egyenesen arányos az irritáció fokával...)
Jozef - “az introvertált extrovertált”
Kezdjük az UX csapat egyik tagjával. Ez a srác az eyerim Projekt Menedzsere. Hihetetlenül felelősségteljes, kreatív és vicces. Az ő ötlete volt az, hogy a róla készült képnek az ablak mellett kell elkészülni, amint romantikusan tüsténkedik a feladatain. Ezzel én nem értettem egyet, mert nem akartam egy ilyen veszélyes munkakörnyezetet promótálni (valószínűleg ezért is néz ki olyan szomorúan). De oké, mostmár meggyőződtünk arról, hogy milyen kreatív és mókás, szóval térjünk vissza a munkára. Jozef javítja és ellenőrzi az összes UX projektet, kommunikál a fejlesztőinkkel, akik a Hatimeria-nál dolgoznak és segíti a srácokat a kisebb projekteikkel. Arra a kérdésre, hogy “Mi volt a legrosszabb dolog, amit gyerekként elkövettél?” egy rakat mocskos történetet mesélt el, de később rájött, hogy nem szeretné, hogy az anyukája tudjon róluk, így azzal fejezte be a történeteit, hogy “csak írd be, hogy jó gyerek vagyok”. Persze! (add gif) Imádja a fiatal, motivált, innovatív embereket az eyerimnál és az UX-nál dolgozó srácokat. Jozef valamiért szerette volna nyilvánosan megköszönni a kedvenc főnökének, Branislav-nak és a kedvenc munkatársainak Jaroslav-nak, Jan-nak és Lukas-nak a közös munkát. (Őszintén nem értem, hogy miért csinált úgy, mintha valami díjat vett volna át tőlem?)
Jaroslav - “Nem tudom”
Jaroslav az eyerim QC (Minőségellenőr) embere. Ő felelős azért, hogy minden tökéletes legyen az eyerim honlapján, a hírlevelekben vagy Jozef (fent) magánéletében. Problémákat old meg, próbálja megtalálni ezek okát, amit aztán csak elküld a fejlesztőink postafiókjába hogy minden kollégáját felidegesítse az eyerimnál. Mivel megbízható és feltalálja magát, ő felelős néhány kreativitást igénylő UX projektért is. Imád az eyerimnál dolgozni, ami főként Jozefnek köszönhető (ismét a fenti srácról van szó - a szerelem már csak ilyen, ne ítélkezzetek), illetve a UX csapatnak, akikkel ugyan nem dolgozik együtt túl régóta, de eddig minden zökkenőmentesen ment. Ismerik és támogatják egymást mindenben. (Ezt én is 100%-ban igazolni tudom - az UX csapat srácai tényleg annyira egy hullámhosszon vannak, amit eddig nem láttam máshol.) És, hogy mi volt a legrosszabb, amit gyerekként elkövetett? El kell ismerjem, hogy nem akarom az egész dolgot leírni, szóóval… Pisilt egy liftben. Maradjunk ennyiben.
Lukas - “Az empatikus és cinikus”
Lukas cuki. Ő a mi abszolút fenomenális UX Designerünk, aki mindig is tudta, hogy egy szép napon designer szeretne lenni. Annak ellenére, hogy nem dolgozik az eyerimnál túl régóta, tudja a legfontosabb dolgot az eyerimnál - a vásárló mindenkivel szemben elsőbbséget élvez. És egy UX Designer lévén ezt tudnia is kell! Ő felelős minden vizuális dologért a weboldalunkon a másik designerünkkel, Jannal (az eyerim insider előző epizódjából) egyetemben. Mindig érthetőnek, egyértelműnek és előzékenynek kell lenniük minden ügyféllel. Az eyerimnál az UX csapat- (uhh, oké, értjük UX csapat, szeretitek egymást), mindenki a kötelességtudata- és amiatt a nagyszerű lehetőség miatt szeret dolgozni, hogy azzal foglalkozhat, amit szeret. A legrosszabb dolog, amit tett, elég nehezen leírható, leginkább egy élet-halál jellegű élmény. Egy forró napon a 9. emeleti lakótelepi lakásában, egy önkéntelen, akaratlan és kontrollálhatatlan harcba kezdett a sáját büszkeségéért egy hívatlan, szemtelen madárral szemben. Szerette volna megmenteni, megmutatni neki a legközelebbi kijáratot, de a madár küzdeni akart. A szárnyas megtámadta az arcát, összesz*rta az egész lakást és Lukasnak nem volt választása! Megütötte a madarat egy műanyag lapáttal.* Annyit mondhatok, hogy soha életemben nem láttam ennyi fájdalmat és keserűséget egy ember tekintetében eddig. Egyértelműen érezni lehetett, hogy mennyire nehéz volt Lukasnak megosztani ezt a történetet velünk. Köszönjük Lukas, igazán bátor dolog volt tőled.
Pavel - “A pozitív és keményen dolgozó”
Ő a mi CMO-nk (Marketing-igazgató), Pavel, a gyanúsan elégedett mosolyával. Mindenki szeretne így mosolyogni egy üzleti hívás esetén, nemde? Mit csinál Pavel az eyerimnál? Gyakorlatilag ő itt a marketing istencsászára. Ő felelős mindenért, ami marketing a csapata segítségével, próbálja az eyerimet naggyá, attraktívvá és örökké varázsolni. Ugyanannyit dolgozik a belső marketing csapatunkkal, mint a külsővel. Ugyanakkor ő foglalkozik a befektetési stratégiákkal is, és el kell ismerjem, hogy nagyon jól csinálja! Pavel örül annak a nagyszerű lehetőségnek, hogy azt teheti a mindennapokban, amit szeret és az is örömet okoz neki, hogy olyan tehetséges, profi emberekkel dolgozik együtt, akik szintén szeretik a munkájukat. Az, hogy világhírű gondolatokat és trendeket valósíthat meg a marketingstratégiában olyan emberekkel, akik ilyen szenvedéllyel és szeretettel dolgoznak, egy olyan dolog, amit őszintén csodál. Pavel nyilvánvalóan nagyon szenvedélyes és egy már gyermekként is megnyilvánult. Akkor fedezhette fel a határozottságát és igaz szellemét, amikor felgyújtott egy egész rétet. Igen. Egy rétet.
Jan - “A nyitott, gyakorlatias”
Mi az esélye annak, hogy két embert is találsz ugyanott, ugyanazzal a perzselő rajongással (a vicc szándékos) a mezők felgyújtása iránt? Azt gondolnád, hogy nem sok? Nos, ebben nagyon tévedsz. Miért? A legrosszabb dolog, amit szeretetreméltó CFO-nk (Pénzügyi igazgató), a mi bájos, okos, cseh testvérkénk elkövetett gyerekként szintén egy mező felgyújtása volt. Talán divat volt akkoriban? De mindegy, Jan egy sármos fickó, aki immár felhagyott piromán tevékenykedéseivel. A fő feladata az, hogy figyelemmel kísérje az eyerim pénzügyi helyzetét, a befektetéseket, minden osztály minden tevékenységét és az eyerim pénzforgalmát. Szereti a munkáját, mert folyamatosan inspirálódik a fiatal, dinamikus emberek által, akik az eyerimnál dolgoznak. Véleménye szerint az eyerim fiataljai szöges ellentétei a tipikus mai fiataloknak, akik mindent megkaptak gyermekként és nem érzik szükségét annak, hogy innovatívak vagy kreatívak legyenek. Egyszerűen csodálja azt a motiváltságot és koncentrációt, amivel az eyerim dolgozói rendelkeznek. Pont, mint te Jan! Hihetetlen vagy.
Anastasia - “Mindenki kedvence”
Ez az imádnivaló lány tényleg az egyik legokosabb eyerimnál dolgozó személy. Ő felelős az árazási stratégiákért, mindenfélét analizál és számokat nézeget üzleti okokból. Boldogsággal tölti el, hogy az eyerimnál dolgozhat, mert rengeteg lehetőséget ad neki és napi szinten új dolgokat tanulhat meg. Ana nagyra értékeli azt, hogy mindenki értékeli a másik erőfeszítéseit. El tudnád képzelni, hogy bármi rosszra képes volt gyerekként? Én sem. Nekem elárulta, hogy a legrosszabb dolog, amit tett az az volt, hogy beszöktek idegenek esküvőire és ott táncoltak és szórakoztak, mintha csak az övék lett volna. Rátok bízom, hogy ez rossz dolog vagy csak simán nagyon cuki.
Martin - “Imád nyerni”
Személy szerint nagyon bírom Martin-t. Mindig kedves és mindig önmagát adja. A logisztikai osztályunkon dolgozik, ahol az ő felelőssége az, hogy mindig megfelelő mennyiségű szemüveget rendeljünk a külső készletünkből. Ő kommunikál a beszállítóinkkal és a többi osztállyal, akiknek többnyire elmondja a tökéletlenségeiket. Az eyerimnál a csapata miatt szeret dolgozni és csak simán szereti a munkáját. “Emlékszel arra, amikor még iskolás voltál és alig tudtad kivárni azt a pillanatot, hogy végre hazamehess?” kérdezi, én pedig csak bólintok a váratlan kérdésre. “Nos, ez az, amit nem érzek itt. Szeretek itt lenni és dolgozni és nagyon meg szoktam lepődni, amikor ránézek az órámra és rájövök, hogy milyen késő van és, hogy már haza kellene mennem.” Ez így össze is foglalja Martin személyiségét! Ó, és a legrosszabb gyerekkori dolog? Véletlenül majdnem megölte magát gyerekkorában. Kétszer is. Nem tudom eldönteni, hogy ez egy mocskos kis titok vagy csak nagyon-nagyon szomorú.
Lukas - “Az ellenálló úttörő”
Lukas az eyerim egyik legújabb tagja. Ő is része a logisztikai csapatnak és az Ügyfélszolgálattal is közreműködik. Az ő feladata az, hogy támogassa az UX-et mindennap és megoldja az esetleges problémákat a visszaküldött termékekkel és rendelésekkel kapcsolatban. Imád az eyerim tagja lenni, ami főként a logisztikai csapatnak és az eyerim dolgozóinak lelkesedésének köszönhető, de az iroda elhelyezkedése sem elhanyagolható ok. Az egyik csíny, amit gyerekként elkövetett, az volt, hogy sárgombócokat dobált a szomszéd ablakára. Szép.
*Az általános elégedettség érdekében, egy kicsit meg kellett változtatnom a történetet.
A konklúzió pedig az, hogy az eyerim dolgozói királyak és azok is maradnak. Akkor is azok voltak, amikor egy évvel ezelőtt még csak 17 ember dolgozott nálunk, és ma is, amikor 43 fantasztikus ember dologozik itt és ad bele mindent, ráadásul nagyon jó mindegyikükkel beszélgetni! Mindig nagyon felemelő és inspiráló, amikor meghallgatom, hogy milyen élményeik vannak. Mindenkit nagyra értékelünk az eyerimnél. Ezért is számíthattok még több irodai epizódra a jövőben! Egyre több ember van, akit értékelni kell.